Home / Planuri Sectoriale de Cercetare-Dezvoltare / Plan Sectorial MCSI 2018-2020 / Studiu privind necesarul de pregătire și educație la nivel național în domeniul securității cibernetice

Studiu privind necesarul de pregătire și educație la nivel național în domeniul securității cibernetice

Director proiect: Lector univ.  dr.ing. Adrian Victor Vevera – CS II

Autoritatea contractantă: Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale

Perioada de derulare: 28.06.2018 – 30.11.2020

Obiective:

  • Analiza existenţei unor programe şi curricule dedicate educaţiei şi/sau pregătirii socio-profesionale în domeniul securităţii cibernetice;
  • Analiza riscurilor din mediul cibernetic şi identificarea categoriilor socio-profesionale expuse acestor riscuri la nivel naţional precum şi a necesarului de pregătire şi educaţie pentru aceste categorii;
  • Analiza, la nivel național, a necesității specialiștilor în securitate informatică în domeniile de activitate socio-economică;
  • Analiza necesității modificării programelor de formare și perfecționare în domeniul securității cibernetice;
  • Elaborarea unei curricule specifice pentru pregătirea auditorilor de securitate.

Etape:

  1. Studiu privind existența unor programe și curricule dedicate educației și/sau pregătirii socio-profesinale în domeniul securității cibernetice (29.11.2018)
  2. Studiu privind categoriile de riscuri din mediul cibernetic, identificarea categoriilor socio-profesionale vulnerabile, analiza necesarului de pregătire și educație în domeniul securității ciberneticii și analiza necesității specialiștilor în domeniu (29.11.2019)
  3. Realizarea unei analize privind modificarea programelor educaționale și elaborarea unui curricule specifice pregătirii auditorilor de specialitate (27.11.2020)

Rezultate estimate:

  • Contribuții teoretice privind categoriile de riscuri din mediul cibernetic și categoriile socio-profesionale vulnerabile;
  • Contribuții teoretice privind modificarea programelor educaționale în domeniul securității cibernetice pentru învățământul preuniversitar și universitar;
  • Elaborarea unei curricule specifice pentru pregătirea auditorilor de securitate;
  • Creșterea prestigiului cercetării românești prin activități de diseminare în jurnale științifice indexate în baze de date internaționale și/sau conferințe.