Responsabil proiect: Mat. Dragoș Barbu, CS III
Faza 1: Studiul în domeniul de aplicabilitate al proiectului şi elaborarea normelor tehnice.
Termen de predare: 09.12.2016
Rezultate:
- Raport de analiză asupra domeniului de aplicabilitate a proiectului:
– cadrul juridic privind înlocuirea treptată a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hârtie cu cele echipate cu jurnal electronic etapizat; informații referitoare la experienţa europeană în domeniu, riscurile și vulnerabilitățile sistemelor Point of Sale;
– stadiul actual al utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale, la nivel naţional, al Uniunii Europene, precum și țări non-UE; o trecere în revistă a dispozitivelor electronice fiscale folosite în Bulgaria, Grecia şi Cehia;
– caracteristicile caselor de marcat electronice fiscale;
– acţiuni şi documente necesare avizării tehnice. - Propunere de norme tehnice pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic (care se regăsesc şi în proiectele de acte normative supuse în dezbatere publică).
- Lucrări publicate în alte publicaţii relevante: 1.
Faza 2: Elaborarea sistemului experimental.
Termen de predare: 15.06.2017
Rezultate:
- Procedură de avizare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- Realizarea unui sistem prototip de înregistrare online pentru avizarea tehnică, disponibil online pentru tehnicieni din cadrul laboratorului de avizare tehnică a aparatelor de marcat electronice fiscale.